Ons rebranding traject is geslaagd. Een jaar vol hard werk met een herziening van onze brand identity, stijl en niet te vergeten digitale marketing heeft ons geleid tot vandaag. We zijn zoals ze zeggen opnieuw 'toekomstproof'.
Een rebranding traject uitwerken doe je niet over een nacht ijs. Het vergt bijzonder veel creativiteit, geld en energie van je team om een dergelijk project tot voltooiing te brengen. Maar waarom was dit allemaal nodig? Laten we je even terug nemen in de tijd...
Chopier was opgericht in 2015 met als focus zoekmachine optimalisatie en linkbuilding. Doordat de vraag van onze klanten bijna altijd hetzelfde was met name verhoogde lead generatie, hebben we onze specialisaties uitgebreid en hebben we er een aantal diensten bij waaronder digitaal adverteren, marketing automation en social media beheer. Na vijf jaar kwam dan ook de vraag of onze branding nog in lijn zat met ons bedrijf? Het was een unieke kans voor ons om het bedrijf te herpositioneren op de markt met een versterkt brand identity. Welkom Chopier 2.0.
Een vernieuwde branding betekende in de eerste plaats diepgaande soulsearching. Tijd nemen om stil te staan bij wie je bent en op welke manier je dit naar de buitenwereld wil communiceren. Geen fake it till you make it gegeven maar een oprechte zoektocht naar wat je echt wilt. Een kans om neer te pennen wat we willen doen en dit kwam finaal uit de bus.
"Bij Chopier geloven we dat de snelheid van technologische vooruitgang in de nabije toekomst enkel maar zal toenemen. Belgische bedrijven moeten zich klaarstomen op digtaal gebied om concurrentieel te kunnen blijven en Chopier wil een betekenisvolle rol spelen om deze bedrijven te helpen een goede basis te leggen voor de komende digitale (re)evoluties."
Een pure waarheid waar we soms stil van worden. Het is tijd dat we als Belgische onderneming een versnelling hoger schakelen op digitaal gebied. Laten we ons niet meer de kaas van het brood eten door de websites van onze noorderburen want die hebben het al lang verstaan, het internet werkt!
Een rebranding traject is geen finish, het is een start voor grootste dingen. Bij Chopier zijn we dan ook blij dat we naast het brandingstraject ook HubSpot solutions partner zijn geworden om de inbound marketing filosofie bij bedrijven te implementeren. We blijven innoveren en zijn steeds op zoek naar nieuwe technologiën en trends die onze klanten kunnen helpen. Met veel plezier kondigen we dan ook aan dat onze eigen sales intelligence tool Follow Me operationeel is. Wil je meer verkoop halen uit bestaande bezoekers? Dan zal Follow Me ongetwijfeld een meerwaarde zijn.