Online adverteren bestaat enerzijds uit Search engine advertising (SEA) en anderzijds social advertising. Dit betekent dat er advertenties van jouw bedrijf weergegeven worden op Google alsook op sociale media, zoals Facebook, LinkedIn, Instagram,…
Bij het gebruik van online adverteren betaal je enkel als er effectief wordt geklikt op jouw advertentie. Het mediabudget is variabel en kan te allen tijde gewijzigd of stopgezet worden.
Chopier is gespecialiseerd in advertentieplatform Google Ads.
Bij het inschakelen van online advertenties genereer je meteen bezoekers naar je website, bijgevolg ook meteen verkoop. Het berekenen van je rendement doen we als volgt:
ROI =
(Inkomsten – kosten van verkochte goederen/diensten)
/ kosten van verkochte goederen/diensten.
VOORBEELD
Stel dat je een product hebt waarvan
het € 100 kost om te produceren, en je verkoopt het aan € 200. Je verkoopt tien producten dankzij advertenties op Google. Je verkoopt dus in totaal voor € 2.000 en de Google Ads kosten
bedragen € 300.
De ROI is:
( € 2000 – (€ 1.000 + € 300)) /
(€ 1.000 + € 300) = 53.85%
Online advertenties laten toe om de juiste boodschap aan de juiste persoon te tonen. Hoe relevanter de advertentie voor de ontvanger, des te hoger de kans dat ze je website bezoeken en nadien ook converteren!
Adverteren op papier is hedendaags nog steeds een grote kost om te dragen. Via online adverteren bereik je een groot publiek die op zoek zijn naar jouw producten of diensten aan een fractie van die prijs.
Het antwoord zit hem in data. Online advertenties worden voortdurend bijgestuurd op basis van de statistieken. Geen enkele vraag blijft onbeantwoord.
Geen enkele advertentie campagne is dezelfde. Afhankelijk van jouw sector en klanten gebruiken we doordachte trefwoorden, overtuigende copy en creatieve advertenties, alles op maat voor jouw bedrijf.