Digitaal sociaal zijn 
is het nieuwe normaal.

Mensen spenderen gemiddeld méér dan 200 minuten per dag op sociale media. Facebook, LinkedIn, YouTube, TikTok, Instagram... en elke dag komen er nieuwe kanalen bij. Dankzij sociale media kan je rechtstreeks in persoonlijk dialoog gaan met je klanten en realiseer je méér verkoop en lead generatie.

Mits de juiste sociale media strategie is dit een unieke manier om sterke klantenrelaties uit te bouwen. De vraag die zich stelt, op welk kanaal dien je aanwezig te zijn?

Waarom actief zijn op social media?
Aanwezig zijn op social media is goed voor SEO
Dat lees je goed. Zoekmachines indexeren jouw content die je op social media plaatst en dat zal op zijn beurt de autoriteit van je website verhogen.
E-mails
verliezen terrein
Klanten worden steeds veeleisender en willen onmiddellijk antwoord op hun vragen. Bereid je voor want hedendaags gaan ook jouw klanten in dialoog via chat en minder via e-mail. Dagelijks gebruiken méér dan miljard mensen WhatsApp.
Naamsbekendheid
en branding
Een actieve aanwezigheid op social media zorgt voor méér online zichtbaarheid.
Een simpele post kan wel gemakkelijk duizenden mensen bereiken. Vergelijk
het met mond-tot-mond reclame, alleen dan digitaal.
Maak van je klanten
echte brand promotors
Tussen jouw klanten zitten er echte fans, brand promotors zoals we die noemen. Moedig hen aan om jouw bedrijf online te promoten door het delen van waardevolle content en verkrijg gratis zichtbaarheid.
Wat is er mogelijk via social media?
OP DE MAN AF
Social 
advertising

Via social media kan je doelgericht adverteren. Social media platformen zijn ware marketingmachines met haarfijne targetting. Een prospect bereiken op basis van job, inkomen of interesse, alles is mogelijk. In 2019 werd er wereldwijd $ 84.000.000.000 uitgeven aan social ads. 

Persoonlijk dialoog
met jouw klanten
LET’S GET PERSONAL

Social media platformen hebben geïntegreerde messenger diensten waar gretig gebruik van gemaakt wordt. Klanten versturen berichten via WhatsApp of Messenger en verwachten ook antwoord.

Social media gebruikers per generatie:
1. 90.4% Millenials
2. 77.5% Gen X
3. 48.2% Baby boomers

IDEAAL VOOR BRANDING
Bouwen aan je merkbekenheid

Jouw merkverhaal laten floreren binnen het digitale landschap doe je via social media. Wij maken een content kalender op en helpen je om de juiste content op het juiste moment te publiceren. Dat is slim gebruik van sociale media.

Een social media
strategie op maat.

Je hoeft heus niet aanwezig te zijn op elk social media platform, wel op diegene waar je in dialoog kan treden met jouw ideale klant.

Onze ‘Let’s get social’ aanpaak:
Stap 1
1
Analyse huidige sociale media aanwezigheid.
stap 2
2
Kick-off sessie waarbij we doelen
en KPIs definiëren.
stap 3
3
Opmaak buyer persona en definiëren van de targeting settings.
stap 4
4
Opmaak van een duidelijke content kalender.
stap 5
5
Opmaak creatieve elementen.
stap 6
6
Meten en bijsturen
waar nodig.
De marketing opportuniteiten liggen voor het grijpen. Maar op welk kanaal moet je aanwezig zijn?
Dat leggen we je graag uit.
Neem contact op met onze sociale media experten voor een vrijblijvende afspraak.
MAAK EEN AFSPRAAK
Chopier logo
2024 CHOPIER ®
All rights reserved
arrow-right