Mensen spenderen gemiddeld méér dan 200 minuten per dag op sociale media. Facebook, LinkedIn, YouTube, TikTok, Instagram... en elke dag komen er nieuwe kanalen bij. Dankzij sociale media kan je rechtstreeks in persoonlijk dialoog gaan met je klanten en realiseer je méér verkoop en lead generatie.
Mits de juiste sociale media strategie is dit een unieke manier om sterke klantenrelaties uit te bouwen. De vraag die zich stelt, op welk kanaal dien je aanwezig te zijn?
Via social media kan je doelgericht adverteren. Social media platformen zijn ware marketingmachines met haarfijne targetting. Een prospect bereiken op basis van job, inkomen of interesse, alles is mogelijk. In 2019 werd er wereldwijd $ 84.000.000.000 uitgeven aan social ads.
Social media platformen hebben geïntegreerde messenger diensten waar gretig gebruik van gemaakt wordt. Klanten versturen berichten via WhatsApp of Messenger en verwachten ook antwoord.
Social media gebruikers per generatie:
1. 90.4% Millenials
2. 77.5% Gen X
3. 48.2% Baby boomers
Jouw merkverhaal laten floreren binnen het digitale landschap doe je via social media. Wij maken een content kalender op en helpen je om de juiste content op het juiste moment te publiceren. Dat is slim gebruik van sociale media.
Je hoeft heus niet aanwezig te zijn op elk social media platform, wel op diegene waar je in dialoog kan treden met jouw ideale klant.