CASESTUDIE psm lighting

psm lighting

Verhoogde online zichtbaarheid
Psm lighting is gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en afwerking van indoor en outdoor verlichting. Kwaliteitsvolle en gebruiksvriendelijke producten met een aantrekkelijk design daarvoor staat psm lighting gekend bij zowel B2B als B2C klanten.
UITDAGINGEN
Wat zijn de uitdagingen?
De markt voor indoor- en outdoor verlichting kent veel concurrentie op digitaal vlak. Niet alleen zijn Belgische producenten online actief maar onze noorderburen overspoelen de Google.be resultaten en overdonderen ons met digitale content en online advertenties. De uitdaging voor psm lighting is om verhoogde online zichtbaarheid te genereren met hun onlangs vernieuwde website.
DIENSTEN
Diensten 
voor dit project

# Google Analytics

# Google Ads

# Conversie optimalisatie

WAT ZIJN DE PROBLEMEN
Probleemstelling:
  • Webshops uit Nederland verdringen Belgische verlichtingsbedrijven naar de tweede pagina op Google. Hierdoor gaat veel omzet verloren naar het buitenland.
  • Door het overweldigend aanbod van indoor- en outdoor verlichting kan een consument al snel door de bomen het bos niet meer zien.
  • Consumenten kopen vaak verlichting aan dat geproduceerd wordt in het buitenland en van mindere kwaliteit is.
psm lighting Google
Google Analytics Goals
Doelstellingen:
  1. Verhoogde online zichtbaarheid tegenover concurrenten (Gemeten via concurrentieel aandeel binnen Google Ads).
  2. Minimaal 2% lead generatie op eerste bezoek via ingevulde formulieren, downloads, telefoongesprekken en e-mails.
  3. Een kost per lead genereren onder de € 50 per aanvraag.
WAT ZIJN DE doelstellingen
FASE 1
Trefwoordonderzoek
Voor psm lighting zijn we gestart met een trefwoordonderzoek waarbij we de gevonden trefwoorden onderverdeelden in twee categorieën met name indoor en outdoor verlichting. Per categorie hebben we bepaald welke de meest relevante trefwoorden zijn per regio en rangschikken we die in volgorde van conversiewaarde. 
Google Ads psm
FASE 2
Nulmeting in Google Analytics en conversiemetingen
Met de lancering van de vernieuwde website www.psmlighting.be werd de volledige Google Analytics configuratie onder handen genomen. Door een uitgebreide configuratie hebben we méér inzicht in de demografische gegevens van de bezoeker alsook werd de Google Analytics opgesplitst per taal.

Verder meer werd het interne IP adres uitgefilterd samen met bots/spamverkeer. Op maat gedefinieerde doelen, laten ons toe om het gedrag van de consument beter te begrijpen en onze Google Ads hierop af te stemmen.

Gemeten conversies bij eerste bezoek:

  • Downloads van technische fiches en render text
  • Download online catalogus
  • Mobiele telefoongesprekken
  • Ingevulde contact formulieren (Contact + offerte aanvraag)
  • Aanvragen per e-mail
FASE 3
Configuratie Google Ads
In een eerste fase van de Google Ads hebben we drie search campagnes opgezet. Een dynamic search campagne, een search campagne gericht op outdoor en als laatste een branded campagne om de gehele account score omhoog te krijgen.

Een overzicht van de maandelijkse optimalisaties:

  1. Trefwoorden met een lage click through ratio uitsluiten
  2. Budgetten aanpassen en beheren
  3. Toevoegen van nieuwe zoekwoorden voor het generen van extra volume
  4. Conversieperiode wijzigen van 30 dagen naar 60 dagen
  5. Aanmaken van een extra conversie set
  6. Opmaak van nieuwe advertentiegroepen
  7. Aanpassen van maximale CPC
  8. En nog veel meer…
Google Ads psm lighting
CONCLUSIE CASESTUDIE
De bewezen 
resultaten
Dankzij het maandelijks beheer blijven de resultaten voor psm lighting in stijgende lijn. 
42,46%
reageert na het bekijken
van de advertentie
16,92%
Lead conversie
bij eerste bezoek
214
gemiddeld aantal
conversies per maand
98,5%
Optimalisatiescore
OVERZICHT GEBUIKTE TOOLS
Google Analytics LogoGoogle Ads Logo BlackHotjar Logo
Chopier logo
2024 CHOPIER ®
All rights reserved