Chopier Logo
CASESTUDIE helixperience

HeliXperience

Offerte aanvragen met behulp
van Google Ads
Van luchtdopen, toeristische rondvluchten tot een helikopterrit voor bedrijfsleiders. HeliXperience staat in voor helikoptervluchten op maat met de robuuste en betrouwbare JetRanger Bell 206.
UITDAGINGEN
Wat zijn de uitdagingen?
Bij het uitvoeren van een online zoekopdracht naar een helikoptervlucht of luchtdoop kom je al snel uit bij Bongo.be of andere organisaties die belevenisbonnen uitgeven. Door hun sterke online aanwezigheid is het geen sinecure voor andere luchtvaartbedrijven om bovenaan in Google te verschijnen en hierdoor worden leads mislopen.
DIENSTEN
Diensten 
voor dit project

# Google Analytics

# Google Ads

# Conversie optimalisatie

WAT ZIJN DE PROBLEMEN
Probleemstelling:
  • Marktleiders van belevenisbonnen zoals Bongo.be verdringen andere luchtvaartbedrijven naar de tweede pagina op Google.
  • Helikoptervluchten op maat zijn een ongekend gegeven bij particulieren en bedrijven.
  • HeliXperience is een nieuwe aanbieder van helikoptervluchten en heeft een beperkte online aanwezigheid.
Jet RangerBell Helikopter
Google Analytics Goals
Doelstellingen:
  1. Meer online zichtbaarheid creëren op Google bij B2C/B2B prospecten binnen Oost- en West-Vlaanderen.
  2. Een lead conversie genereren van minimaal 2% bij een eerste bezoek op de landingspagina.
WAT ZIJN DE doelstellingen
FASE 1
Trefwoordonderzoek Google Ads
Bij aanvang van een nieuwe Google Ads campagne voeren we een uitgebreid trefwoordonderzoek uit. We maken een lijst op van relevante trefwoorden voor het gebied Oost- en West-Vlaanderen en behouden diegene die de hoogste conversiewaarde zullen opleveren voor de klant. 

Nadien splitsen we de gekozen trefwoorden op in twee lijsten. De eerste lijst bevat non-branded trefwoorden zoals “helikoptervlucht op maat”, “Helikopervlucht prijs” en we stellen een tweede lijst op met enkel branded trefwoorden. Branded trefwoorden bevatten altijd de naam van het bedrijf, in dit geval HeliXperience.
Helikopter lucht
FASE 2
Ontwerp en creatie van een landingspagina
Voor de creatie van de landingspagina werd een creatief concept uitgewerkt in samenwerking met één van de piloten Matthias Decleer die tevens architect is. Door te werken met een minimalist concept en gebruik te maken van inspirerende luchtfoto’s onderscheiden we ons van de Bongo’s van deze wereld. De mobielvriendelijke landingspagina werd opgezet binnen WordPress met behulp van Elementor.
Webdesign
FASE 3
Configuratie Google Analytics voor conversiemetingen
Om een optimaal rendement te behalen, moet je elke Google Ads campagne koppelen aan de statistieken van je website. Een koppeling alleen is niet voldoende, we dienen Google Analytics te configureren zodanig dat er conversies kunnen gemeten worden.

We bundelen deze drie conversies als een set en koppelen die aan de Google Ads campagne. Nadien laten we het machine learning algoritme van Google zijn werk doen om zoveel mogelijk conversies te generen aan de laagst mogelijke kost.

Gemeten conversies bij eerste bezoek:

  • Mobiele telefoongesprekken vanuit de website
  • Mobiele telefoongesprekken vanuit de advertenties
  • Ingevulde formulieren
  • Aanvragen per e-mail
FASE 4
Uitwerking Google Ads campagne
We schrijven alle advertentieteksten uit en plaatsen twee search campagnes online. De eerst campagne is gericht op bezoekers die non-branded zoekopdrachten uitvoeren en de tweede campagne wordt weergeven enkel wanneer mensen zoeken op de bedrijfsnaam. De tweede campagne laat toe om de ad score naar omhoog te krijgen waardoor we minder dienen te betalen per klik. Hoe minder je betaalt per klik, hoe lager je kost per lead. Het werk stopt hier niet. Ons maandelijks beheer laat toe om de kost per klik naar beneden te halen alsook om méér offerte aanvragen te genereren. Hieronder vind je een overzicht van de maandelijkse aanpassingen die dienen te gebeuren:

Een overzicht van de zaken die periodiek aangepakt worden:

  1. Budgetten aanpassen & monitoren
  2. Trefwoorden met een lage CTR/ROI onderbreken
  3. Hoger bieden voor goed presterende trefwoorden
  4. Kwaliteitscores monitoren
  5. Mobile apps uitsluiten
  6. Niet rendabele trefwoorden schrappen
  7. A/B testen van verschillende extensies
Google Ads
CONCLUSIE CASESTUDIE
De bewezen 
resultaten
De resultaten liegen er niet om. Een krachtige Google Ads campagne genereerde meteen leads voor HeliXperience.
+4,56%
Visitor-to-lead conversie
bij een eerste bezoek
32,14%
Click Through Rate (CTR)
€ 23,05
Kost per lead
95%
Optimalisatiescore
OVERZICHT GEBUIKTE TOOLS
Google Analytics LogoGoogle Ads Logo BlackAhrefs logo
Chopier logo
2021 CHOPIER ®
All rights reserved