written by
Simon

6 Tips voor een succesvolle landingspagina

april 22, 2021

Veel adverteerders halen alles uit de kast om hun SEA-campagnes te optimaliseren: biedingen bijsturen, keywords updaten, advertentieteksten finetunen … Maar besteed je voldoende aandacht aan je landingspagina? Deze blog verklaart waarom dit element een sleutelrol in je strategie speelt en hoe je de lijnen uitzet van een goede landingspagina.  

Wat is een landingspagina?

De landingspagina is de pagina waarop je bezoekers terechtkomen, nadat ze doorklikken op één van je Google-advertenties. Het belang van deze bestemmingspagina? Niet te onderschatten! SEA creëert een instroom naar je website, maar het is je landingspagina die de conversies strikt. Wanneer je bestemmingspagina te wensen overlaat, blijven de verwachte resultaten uit. Ondertussen loopt de kostenteller door bij elke klik. Bovendien beïnvloedt de landingpage je quality score. Wie een hoge rating bemachtigt, betaalt minder voor een koppositie in de zoekresultaten. Redenen in overvloed om deze pagina te analyseren en te optimaliseren!

Opbouw van een converterende landingspagina

Je advertentie lokt publiek naar je website, de landingspagina houdt hen daar met boeiende content. Vermijd dat je bezoekers in sneltempo wegsurfen door relevante informatie aan te reiken. Correct, concreet en 100 % gericht op conversies.

1. Start met een pakkende titel

Geen bezoeker die de titel van je pagina over het hoofd ziet. De nagel meteen op de kop slaan, is des te belangrijker. Hou het kort, krachtig én duidelijk verwant met je Google-advertentie. Door keywords te verwerken in je titel, stuur je het signaal dat bezoekers op de juiste pagina zitten.

2. Vul je landingspagina met sterke copy

Minutenlang speuren naar een eenduidig antwoord? Een serieuze afknapper voor je bezoekers! Maak er dus geen eindeloze zoektocht van, maar schrijf helder en to the point. Plaats jezelf in de schoenen van je potentiële klant, dompel je onder in zijn vragen en presenteer een praktische oplossing in de vorm van sterke copy. Bovendien houdt Google van een goed verband. Hergebruik je zoekwoorden op je landingspage en bouw zo de brug met je advertentietekst. Inspanningen die zich vertalen in een betere quality score!

3. Sluit af met een call to action

Nadat je jouw diensten uit de doeken gedaan hebt, is het tijd voor actie. Letterlijk! Een goede landingspagina beëindigen doe je met een call to action button, die je bezoekers een duwtje in de juiste richting geeft. Neem contact op, ontvang een brochure, vraag een offerte … Selecteer één duidelijk doel, plaats je knop op een prominente plaats en hul hem in een contrasterend kleurtje. Moeten je potentiële klanten een formulier invullen? Hou het zo kort mogelijk en laat overbodige vragen achterwege, om te verhinderen dat mensen afhaken.

4. Lay-out van je pagina

De tekst van je landingspagina is vlijmscherp, maar het oog wil ook wat natuurlijk. Zorg voor een aantrekkelijk design, zonder te overdrijven met flitsende vlakken of felle kleuren. Te veel afleiding? Dat heeft een averechts effect! Met een simpel design hou je de aandacht van je bezoekers stevig vast. Verdeel je landingpage in overzichtelijke alinea’s, voeg voldoende witruimte toe en gebruik bullets waar nodig. Visuals zijn een goede manier om je boodschap kracht bij te zetten, op voorwaarde dat ze sterk aansluiten bij het topic. Wanneer je foto mensen afbeeldt, heb je trouwens een streepje voor bij Google.

5. Behind the scenes van je landingpage

Google wikt en weegt verschillende factoren in zijn beoordeling van je landingspagina. Zo moeten je design en de inhoud geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik bijvoorbeeld. Bovendien neemt Google ook een kijkje achter de schermen. Schud dus een relevante metabeschrijving uit je pen, die je opwaardeert met enkele belangrijke keywords. Last but not least? Een pijlsnelle laadtijd is een must, ook voor je bezoekers. Wanneer het te lang duurt voordat je landingspagina verschijnt, switchen zij simpelweg naar een andere website.

6. Straal vertrouwen uit

Ga jij met de eerste de beste partner in zee? Waarschijnlijk niet, en dat is voor je bezoekers niet anders. Daarom is het belangrijk dat je pagina zoveel mogelijk vertrouwen uitstraalt. Zet je sterke reputatie in de verf met positieve reviews, breng knappe realisaties in beeld en voeg belangrijke certificaten toe. Vergeet ook niet om je website regelmatig te updaten, want gedateerde content laat geen sterke indruk na.

Een converterende landingspagina maken? De SEA-experts van Chopier helpen je graag om de juiste focus te bepalen. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Vraag een kennismakingsgesprek.

DEEL DIT ARTIKEL
written by
Simon
date
april 22, 2021
# TAGS
written by
Simon
date
april 22, 2021
DEEL OP SOCIAL
facebook
linkedin
Chopier logo
2024 CHOPIER ®
All rights reserved
arrow-right