Chopier Logo
CASESTUDIE CORNEILLIE

Containerverhuur Corneillie

Méér conversie met zoekmachine optimalisatie
Corneillie nv is gespecialiseerd in de levering en ophaling van afvalcontainers zowel voor particulieren als bedrijven. Naast afvalcontainers leveren ze ook bouwmaterialen en staat het bedrijf in voor (inter)nationaal vervoer.
UITDAGINGEN
Wat zijn de uitdagingen?
Een tuin zomerklaar maken, een verbouwing of een zolderopkuis. Het zijn maar een paar activiteiten die elk jaar wel eens dienen te gebeuren en daar hoort natuurlijk het nodige afval bij. Doordat afval op een ecologische manier verwerkt dient te worden, gaan mensen zich online informeren naar de ideale oplossing.
DIENSTEN
Diensten 
voor dit project

# Zoekmachine optimalisatie

# Branding

# Design

WAT ZIJN DE PROBLEMEN
Probleemstelling:
  • B2C klanten hebben weinig kaas gegeten over containerverhuur en doorgaan een leercurve vooraleer duidelijk wordt welke afvalcontainer nodig is.
  • Informatie rond afvalverwerking is alom versnipperd op het internet en kan verschillen van gemeente tot gemeente waardoor consumenten verward geraken.
  • Content wordt vaak gekopieerd (plagiaat). 
Google Analytics Goals
Doelstellingen:
  1. Particulieren en bedrijven correct informeren over het gebruik van de afvalcontainers (Conform Vlaamse wetgeving - OVAM).
  2. Particulieren informeren over de verschillende bouwmaterialen en overtuigen om bij Corneillie te kopen.
  3. De gehele autoriteit van de website omhoog krikken voor top resultaten in Google.
WAT ZIJN DE doelstellingen
FASE 1
Trefwoordonderzoek
Een SEO project staat of valt bij het uitvoeren van een uitgebreid trefwoord onderzoek. Voor Corneillie maakten we een lijst van trefwoorden gerelateerd aan afvalcontainers en bouwmaterialen. We geven de voorkeur aan longtail keywords en groeperen die per cluster.

Voorbeeld cluster: Afvalcontainer groenafval 

- Huren container voor tuinafval 
- Afvalcontainer voor tuinafval 
- Welke afvalcontainer huren voor opkuis tuin
FASE 2
Nulmeting in Google Analytics en SEMRush
Een volwaardig SEO traject start altijd met een nulmeting. Een nulmeting is het ideale referentiepunt om toekomstige SEO resultaten objectief te evalueren. Voor een correcte analyse van de resultaten heeft Chopier een op maat gemaakte set-up en configuratie gedaan van Google Analytics en SEMRush.

Dit houdt ondere andere in:

  • Op maat gedefinieerde doelen binnen Google Analytics
  • Configuratie van verschillende views binnen Google Analytics
  • Uitfilteren van interne IP adressen en bots/spamverkeer
  • Opzetten van een ranking traject binnen SEMRush
FASE 3
Uitvoering van de SEO strategie
Een belangrijk onderdeel van SEO is het op punt plaatsen van de technische kant van de website. Google en andere zoekmachines houden ervan als er correcte code wordt gebruikt en je het hen niet te lastig maakt om je website te indexeren.

Een aantal voorbeelden van zaken die aangepakt werden:

  1. Configuratie van server-side caching (Memcached)
  2. HTML en CSS Clean-up (Compressie + verwijderen van overbodige code)
  3. Toevoegen van correcte HTML tags voor betere indexatie
  4. JPG & PNG compressie van afbeeldingen met correct gebruik van ALT tags
  5. Vervangen van http links naar https
  6. Gebruik van cookie-free domains
  7. Optimalisatie time to first byte
  8. En nog veel meer…
Programmeur
CONCLUSIE CASESTUDIE
De bewezen 
resultaten
The proof of the pudding is in the eating. Jaar na jaar zijn de SEO resultaten in stijgende lijn.
+70,48%
SEO verkeer
2020 vs 2019
5,62%
SEO lead conversie
ratio (site-wide)
723ms
Gemiddelde laadtijd 
website
100%
SEO score Google 
Lighthouse
OVERZICHT GEBUIKTE TOOLS
Chopier logo
2021 CHOPIER ®
All rights reserved